BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 2, 2009

Karenah rakyat malaysia-(Edisi Hari Raya Qurban)



Pada 27 NOv 2009, semua umat islam di Malaysia menyambut Hari Raya Qurban, tidak terlepas aku
(memanglah, aku kan orang islam gak) so, untuk menyambut Hari Raya, aku pulang ke kampung my father
kat Tanah Merah. Nak dimulakan cerita, aku nak cakap la, balik kelantan nih lebih kurang cam pergi
Saudi Arabia balik hari sama(aku agak la), 14 jam woo....memang penat. Start perjalanan dari KL pukul 1.00ptg sebab kelas Chem Lab aku habis pukul 12.30 t.hari (tapi aku skip kelas fizik lab he3...). Sampai kampung kul 3.00 pg. Traffic memang teruk giler...mungkin sebab Hari Raya nih bertembung dengan cuti sekolah plus cuti hari minggu...Nak dijadikan cerita untuk  

karenah pertama-di restoran

My family berhentilah kat satu restoran untuk makan malam. Mase tue dah pukul 9.30 malam...masa masuk restoran tuh, kelihatan banyak meja kosong dan semua yang berada kat situ sudah mendapat makanan...jadi aku berfikir "mesti cepat nih, sebab semua dah dapat makanan".....9.40 pm berlalu..kelihatan beberapa family memasuki restoran itu..10.00 pm berlalu...tup-tup, family yang baru masuk tue dapat dulu...melihat kejadian itu...apalagi, berlaku lah adegan ini:
 my mum: Dik, lambat lagi makanan nak sampai?Kitorang dah tunggu lama nih...
waiter: ermm...sorry kak,baru masak..
my mum: baru masak?kenapa family tue dapat dulu? dia datang lambat daripada kami...
waiter: dier punya senang kak..nasi goreng je...
my mum:@#$#$..apelah punya restoran....
my father: kita bayar air je lah..pastue kita blah..
aku: sokong..kita blah sekarang jugak..
my sis: sabar la sekejap (dengan muka kelaparan yang amat)
my father: yelah.....
....10.15 pm baru dapat makanan...nasib baik lah makanan tue sedap..sejuk skit hati nih...

karenah kedua- di stesen minyak...

Jumlah kereta meningkat secara mendadak di jalan raya...ini bermakna kehadiran kereta-kereta di patrol pump turut meningkat menyebabkan terpaksa beratur panjang hanya untuk mengisi minyak. Kejadian ini berlaku masa aku nak isi minyak di stesen minyak Petronas di Tanah Merah...tengah elok-elok beratur panjang..tiba-tiba ada seekor mangkuk hayun potong Q dan terus menyelit masuk. Aku and my mum apabila tengok aksi tuh..terus la hangin...sampai je turn aku untuk mengisi minyak...my mum terus marah pump attendant tuh (kat kelantan and terengganu still ada pump attendant) kenapa bagi orang lain potong Q...

karenah ketiga- di jalanraya...

macam aku ceritakan kat awal tadi....amat banyak kenderaan berada di jalan raya...so, perjalanan amat slow dan terpaksu beratur panjang macam itik pulang petang...namun ada sesetengah pemandu tidak tahan dengan pemanduan seslow ini (bosan woo...banyak berhenti)...so.diorang nih potong lah ikut kanan jalan....mula-mula sebuah, pastu 4 buah...last-last jalan dari Kota Bharu menghala ke KL penuh dengan kenderaan dari KL ke Kota Bharu...jalan ke KB ada 2 lane..jalan ke KL 0 lane(kene guna pembahu jalan)...kreatif betul pemandu Malaysia..respek2





kesesakan yang berlaku ketika pulang beraya....


p/s: kalau korang perhatikan, cerita kali nie semua pasal beratur...(kebetulan la pulak)... kepada pemilik restoran semua...buatlah order ikut turutan..jangan buat order ikut yang mana senang...seksa pelanggan tunggu...kalau pelanggan tuh cepat hangin cam my mum...kan tak pasal-pasal kene fire free....kepada pemandu-pemandu semua...bersabar lah sikit...consider lah orang yang beratur lama (nasihat nie untuk semua actually...tak kesah la korang reti bawa kereta atau tak yang beratur apabila orang lain,jangan buat kepala sendiri je.......)

0 comments: