BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 12, 2009

review - buzzer beat (japan)

Buzzer beat sebenarnya bukanlah sebuah filem tetapi merupakan drama jepun. Kadang-kadang layan drama best juga kan??? Tapi ada dua drama yang aku anti sket iaitu drama melayu dan korea. Drama melayu sebab endingnya leh diagak sejak dari permulaan cerita lagi and klimaks dier lansung tak menarik. Tapi ada jugak yang aku layan macam drama Nur Kasih dan Cinderella. Drama Korea aku tak minat sebab i find their language lansung tak menarik (Sorry orang korea....).Sebab best sangat, aku habiskan tengok citer nie 1 hari je.Start kul 1 pagi lepas exam math sampai kul 7.45 pagi...aku tidor kejap sebab kul 10 aku ada kelas btq and math (tapi tersengguk-sengguk gak dalam kelas tuh..) pastue hajat nak sambung tidur balik..lsat-last aku habiskan balik kira-kira jam 4 petang...Cukup pasal cerita aku,sekarang kita teruskan kepada sinopsis drama ini....

Sinopsis : Drama ini menceritakan tentang Naoki yang merupakan pemain basketball pro yang kurang keyakinan diri. Perkara ini agak menganggu terutamanya ketika detik-detik penting dalam perlawanan dan turut menganggu perhubungannya dengan ketua cheerleader, Natsuki. Shirakawa pula merupakan seorang yang amat cheerful dan amat meminati violin tetapi agak kurang berbakat. Shirakawa dan Naoki bertemu di sebuah taman permainan dan mereka mula berkenalan antara satu sama lain. Tetapi Shirakawa turut mempunyai BF iaitu headcoach Naoki. Dalam kehidupan Natsuki pula, datang pula Yoyogi, yang menawarkan sesuatu yang berbeza daripada Naoki. Maka, disini bermula satu cinta bersegi-segi.....

Review :  Amat menarik. Lain daripada lain. Bagi aku, filem ini agak memberi kesan kepada aku kerana aku belajar beberapa perkara dalam drama ini. Yang pertama, cinta tidak boleh dipaksa-paksa. Ia akan datang dengan sendiri. Betapalah indahnya cinta itu kerana ia akan datang kepada yang betul-betul ikhlas......

Kedua, kita akan menghargai sesuatu setelah kita hilang benda tersebut.

Ketiga, "When something too perfect, there is great defect there"......faham tak??? Kalau tak faham, tanya    orang yang faham....


Keempat: this drama also show me what it's feel when we someone we LIKE and someone we LOVE. That two different thing. Someone we like means orang tue kita minat sebab dier orang popular, hensem atau mempunyai six pack muscle, so we like that. Someone we love means orang tue kita minat sebab peribadinya dan kita mampu berbicara dengan dier apa sahaja tanpa halangan dan dier akan mendengar dengan penuh tekun danyang paling penting kita berasa selasa ketika bersamanya....Tanpa ada sebarang rasa nak "control macho" sana-sini...that someone we love...

Pasal lakonan, cinematography, and sound ....it's all ok...
Watak yang paling aku suka dalam drama tue ialah watak Mai, kawan kepada Shirakawa...Aku memang berharap dapat menjadi seperti dier..Happy Go Lucky tapi still tegas dalam certain perkara....kepala giler-giler sket...berfikiran optimistik,terbuka dan fleksible....seronok giler aku tgk dier....Last comment....kepada sesiapa yang tgh bercouple skang....anda MESTI tgk drama nih untuk value balik setakat mana cinta anda kepada pasangan anda.....

rating : 9.5 (best....)

0 comments: